חייג עכשיו: 052-6415354

בדיקת חשמל תקופתית

כל מבנה בו ישנה תשתית חשמל מחויב בבדיקה תקופתית אחת לכמה זמן לכל מערכת החשמל הקיימות במבנה. שימוש במערכת חשמל שלא נבדקה כרוחה בסיכון של ממש, בין אם למכשירי החשמל או בסכנה ממשית לחיי אדם. קיום בדיקה תקופתית תקינה הינו דבר הכרחי להבטחת פעילות בטיחותית של המערכת באופן שוטף וניתוק הזרם בשעת חירום.

הצעד הראשון הוא לוודא כי הבדיקה מתבצעת על ידי בעל מקצוע בדרגת חשמלאי בודק בעל רישיון בתוקף, אחרת לבדיקה אין תוקף חוקי. מומלץ לבצע בדיקות חשמל על ידי חשמלאי-בודק סוג 2,1 או סוג 3 בהתאם לגודל המיתקן הנבדק. באתר משרד התמ"ת ניתן למצוא את הפרטים המלאים על החשמלאים בעלי היתרי חשמלאי בודק בישראל, וכך לאתר את החשמלאי הרלוונטי לכם על פי סינון פשוט לפי שם ועיר.

בדיקות חשובות שיש לבצע:

  • בדיקת הארקה ואמצעי ההגנה של מתקן הצריכה– אחת ל-5 שנים במבנה ללא הארקות יסוד, ואחת ל-10 שנים במבנה בו קיימת הארקת יסוד.
  • לוחות חשמל ראשיים ומשניים– יש לבצע בדיקה זו אחת לשנה לפחות והיא כוללת בדיקת התנגדות הבידוד, בדיקת רציפות הארקה, בדיקת התנגדות האלקטרודה הכללית של האדמה. כמו כן יש לבדוק את כל קופסאות החיבורים ותקינות החיבורים והמתגים.
  • בדיקת ממסר פחת- עבור מפסק הפחת נדרשת בדיקת זרם ההקפצה וזמני תגובה. בדיקה חשובה מאוד כיוון שהפחת הוא אחד משיטות ההגנה בפני התחשמלות. בדיקה זו יכולה להתבצע אחת לשבוע על ידי לחיצה על כפתור הבדיקה, זאת רשאי לבצע גם אדם שאינו חשמלאי.
  • אביזרי חשמל בבית- זוהי בדיקה שחשוב לבצע באופן שוטף גם בצורה עצמאית. אין להשתמש במכשירי חשמל בלויים או כאלו בעלי חיבורים רופפים.

במידה ונמצאו ליקויים, קטנים כגדולים, יש לתקנם באופן מיידי! זכרו כי ליקויי חשמל שווים ערך לסיכון חיים לאדם אשר ישתמש במערכת החשמל בבית העסק או בביתו הפרטי. תחזוקה לקויה במתקני חשמל פגעת ביכולת להשתמש במתקני החשמל בצורה בטיחותית בבתי מגורים ועל אחת כמה וכמה במפעלים ומתקני תעשיה. מצב לקוי מבחינה תחזוקתית עלול לגרום לשריפות חשמל והתחשמלויות, דבר הניתן למנוע על ידי תחזוקה נכונה ובדיקות תקופתיות המוודאות כי מערכת החשמל במבנה נמצאת במצב תקין ובטוח לשימוש.

    קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל