חייג עכשיו: 052-6415354

החלפת לוח חשמל

לוח החשמל הוא החלק המרכזי של מערכת החשמל הביתית ולכן הוא דורש גם טיפול הולם. למעשה, לוח החשמל הוא החלק המעביר את החשמל המגיע מחברת החשמל אל תוך הבית ומשם אל נקודות החשמל המפוזרות בו ואל מכשירי החשמל השונים. בהמשך נסביר כיצד יש להתנהל עם לוח החשמל, מה כדאי לעשות במידה וצריך לבצע החלפת לוח חשמל ואיך סניטרוניקס שמש וחשמל יכולים לעזור לכם.

החלפת לוח חשמל עם המקצוענים בתחום

החלפת לוח חשמל בבית והטיפול בו

היות שלוח החשמל מהווה חלק חשוב ומרכזי כל כך במערכת החשמל הביתית, חשוב לדעת כיצד לטפל בו ולהקפיד על כך. לפניכם הצעדים שעליכם לנקוט כדי לשמור על התקינות של לוח החשמל הביתי שלכם:

  • בדיקה תקופתית – רבים אינם מודעים לכך, אבל לוח החשמל הביתי זקוק לבדיקה תקופתית יזומה בכל שנה. בדיקה זו נועדה לוודא, שכל חלקי הלוח תקינים, שהוא מאוורר כראוי למניעת התחממות יתר, שעלולה להוביל אף לדליקה ולמצבים מסוכנים נוספים.
  • החלפת חלקים – החלקים השונים, המרכיבים את לוח החשמל, מתבלים עם הזמן ולכן יש להחליפם בהתאם לצורך ולפי הממצאים העולים בבדיקה התקופתית. הקפדה על ביצוע הבדיקה והחלפת החלקים הזקוקים להחלפה, יכולה למנוע תקלות מורכבות לצד עוגמת נפש רבה. 
  • החלפת הלוח – כפי שהחלקים השונים בלוח מתבלים עם הזמן, גם הלוח עצמו מתבלה ולכן יש להחליפו באופן יזום בכל 15-20 שנים. במידה והלוח נבדק בכל שנה, החשמלאי הבודק יכול להגיד לכם בוודאות מתי הגיע הזמן לבצע את ההחלפה ומתי ניתן להסתפק בהחלפת החלקים בלבד.

החלפת לוח חשמל דירתי – הפרט החשוב ביותר

החלק החשוב ביותר בשמירה על לוח החשמל הביתי הוא ביצוע כל עבודות החשמל אך ורק על ידי חשמלאי מוסמך! בין אם מדובר על החלפת לוח חשמל, בדיקה שגרתית או תיקון של תקלה, אסור לזלזל בכך וחשוב לעשות זאת אופן מקצועי ומותאם לרגישות והחשיבות של הלוח. חברת סניטרוניקס שמש וחשמל מבצעת את כל עבודות החשמל הנחוצות לטיפול בלוח החשמל, כולל החלפתו במידת הצורך, והעבודות נעשות על ידי חשמלאי מוסמך, מקצועי ומנוסה בכל סוגי עבודות אלו. 

התקנת לוח חשמל

לוח החשמל הוא קודם כל נקודת הכניסה של החשמל לדירה או למבנה תעשייתי, ממנו תגיע אספקת חשמל לכל הנקודות הנדרשות. לוח החשמל מאפשר ניתוק מבוקר של החשמל לצורך בדיקות ועבודות חשמל, כמו גם למקרי חירום של עומס יתר או קצר חשמלי. ניתוק הזרם נחשב כאמצעי הגנה ממקרי שירפה נוכחות של מפסק פחת מגן מפני התחשמלות.

לוח החשמל מורכב ממספר גורמים:

  • מאמ"תים (מפסק אוטומטי מגנטי תרמי) – בלוח החשמל ניתן למצוא מספר מאמ"תים אשר תפקידם להגן מפני קצרים חשמליים ועומס יתר. במקרה של עומס יתר "קופץ" המתג ומפסיק את אספקת החשמל לאותו מעגל.

  • ממסר פחת – זוהי תוספת חשובה מאוד ונועדה למנוע שירפה של לוח החשמל וחלילה התחשמלות. ממסר פחת מגן על מערכת החשמל ומתנתק ברגע שיש נזילת חשמל.

  • מפסק זרם ראשי – יכול להיות חד או תלת פאזי. מפסק זה אחראי להפסיק את אספקת החשמל ללוח במקרה הצורך, במידה והתרחש קצר או עומס יתר על המערכת החשמלית.

החשיבות במקצועיות בהתקנת לוח חשמל

התקנה או תיקון של לוח חשמל יכולה להתבצע אך ורק על ידי חשמלאי מוסמך. העיסוק בחשמל הינו מסוכן מאוד ולכן חל איסור מוחלט על ניסיון תיקון ללא ההסמכה הדרושה והידע הרלוונטי. חשמלאי מוסמך הוא כזה שלמד את מקצוע החשמל ובעל רישיון לעסוק בתחום. זכרו לבחור אחד בעל המלצות וניסיון מקצועי בתחום. 

בדירות ישנות לוח החשמל נמצא מחוץ לדירה, אך כיום לא מעט אנשים מכניסים את לוח החשמל עצמו לבית בתוך ארון סמוך לדלת הכניסה, כשרק מונה החשמל נשאר בחוץ במקום שנגיש לעובדי חברת החשמל לצורך קריאה וטיפול.  חשוב לציין כי לאחר התקנת לוח החשמל ועל מנת לעבור את הביקורות של חברת החשמל תאלצו לספק מידע בנוגע לאיש המקצוע אשר ביצע את העבודות, כך שחשוב לוודא כי אתם עובדים עם חשמלאי מורשה ומיומן. כך גם העבודה תתבצע בצורה מהירה, מקצועית ובטוחה יותר.

מומלץ בחום לקורא לחשמלאי מורשה פעם בשנה על מנת לבדוק את תקינות הלוח ותיקון ליקויים עקב בלאי. תוך כדי הבדיקה חשוב לוודא כי הארקה תקינה ואין חדירה של מים לארון החשמל. בדיקות אלו מאריכות את חייו של לוח החשמל וגם עשויות להיות מצילות חיים במידה ונמצאה תקלה כלשהי.

תיקון והחלפת לוחות חשמל

ללוח החשמל מספר תפקידים חשובים. מדובר בנקודה העיקרית והראשית ליתר דיוק, ממנה מגיעה אספקת החשמל לכל הנקודות ברחבי הבית. בנוסף לכך, הוא מסייע לנתק את החשמל בבית בצורה מבוקרת יותר ומאפשר לנתק את הדירה כולה, או מעגל אחד בלבד. לצערנו, לעיתים נמצא עצמנו זקוקים לשירותי תיקון והחלפת לוחות חשמל מכיוון שכמו כל אספקט אחר בחיינו, גם לוחות החשמל עלול לצאת מכלל פעולה באופן חלקי, או כללי.

מתי בעצם ייתכן שנמצא עצמנו זקוקים לשירותי תיקון והחלפת לוחות חשמל

לוח החשמל תפקידו בין היתר, לוודא כי לא קיים עומס יתר או התפתחותם של קצרים חשמליים. בנוסף לכך הוא מגן על דיירי המקום מפני סכנת התחשמלות מפני שמותקן בתוכו מפסק זרם פחת, למניעת התחשמלות. תיקון והחלפת לוחות חשמל הוא בהחלט שירות שאנו עלולים למצוא עצמנו זקוקים לו בשלב זה או אחר, אך בכל זאת כדאי להכיר בעצמנו את לוח החשמל שלנו, ולפחות חלק מהתקלות האפשריות שעלולות להיווצר בו:

  • התקלה המוכרת ביותר מתחילה כשמכשיר כלשהו בבית מקצר, ובעקבות זאת ממסר הפחת קופץ. אם הבעיה חוזרת על עצמה, החשמלאים המוסמכים יבדקו את תפקודם של כל המעגלים החשמליים, במטרה לוודא כי אכן מדובר בתקלה במכשיר כלשהו ולא בממסר הפחת עצמו.
  • ישנם בתי אב או בתי עסק בהם צריכת החשמל גבוהה, ואז יש להגדיל את זרם החשמל. עלינו לוודא כי החלוקה בין הפאזות מאוזנת, או שמא המפסק הראשי עלול לקפוץ.
  • במידה ועל אחד הפיוזים חל עומס יתר, הדבר עלול לגרום לכך שישרף ובעקבותיו חלילה גם הלוח כולו. יש להיות עירניים לריח שמדיף לוח החשמל, ולקרוא במיידי לחשמלאי במידה ויש ריח שרוף.

סניטרוניקס שמש חשמל – שומרים על הנורה דולקת!

אין דבר מייאש יותר מתקלות חשמל שחוזרות על עצמן; הדבר עלול ממש לשבש את שגרת היום יום שלנו. השירות המקצועי של סניטרוניקס שמש חשמל עומד לשירותכם 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, כך שתוכלו להיות בטוחים שתמיד יש מי שידאג לכם.

התקנת לוח חשמל ביתי

רגע לפני שאתם מתחילים בתהליך של התקנת לוח חשמל ביתי, יש דברים שחשוב שתדעו. כאן תוכלו למצוא את רשימת הדברים החשובים ביותר על פי סניטרוניקס שמש וחשמל. בעזרת רשימה זו אין ספק כי תוכלו ליהנות מלוח החשמל החדש שלכם לאורך זמן!

מה שחשוב לדעת על התקנת לוח חשמל ביתי

יש שני מקרים עיקריים, בהם עולה הצורך בהתקנת לוח חשמל. המקרה הראשון הוא כאשר מכינים בית או דירה לאכלוס ומכינים את התשתיות שלו. המקרה השני הוא כאשר רוצים להחליף או להזיז לוח חשמל קיים. לשני המקרים יש מן המשותף בכל הנוגע למה שחשוב לדעת על ההתקנה עצמה ועל ההתנהלות עם הלוח בהמשך. לפניכם רשימה של עיקרי הדברים:

  • תכנון מקדים – במידה ותרצו מערכת תלת פאזית, כדאי שתתכוננו לכך מראש כבר משלב התקנת הלוח. כך תחסכו לעצמכם את תהליך המעבר בין המערכות בעתיד.
  • ביצוע ההתקנה – ההתקנה של לוח החשמל, בדומה לכל עבודת חשמל אחרת, צריכה להתבצע על ידי חשמלאי שהוסמך לכך ומחזיק ברישיון חשמלאי בתוקף.
  • ביקורת – כדי שתוכלו להשתמש בלוח החשמל החדש, ההתקנה שלו לא מספיקה ועליו לעבור ביקורת של חברת החשמל, במהלכה תיבדק התקינות והבטיחות שלו.
  • תחזוקה – גם לאחר תום תהליך ההתקנה של הלוח, חשוב להמשיך ולתחזק אותו באופן שוטף. תחזוקה זו כוללת בעיקר בדיקה תקופתית אחת לשנה, אשר מתבצעת על ידי חשמלאי מוסמך.

איך עושים את זה נכון?

הכלל הראשון והחשוב ביותר לגבי התקנת לוח חשמל ביתי הוא מתן האחריות על כך לחשמלאי מורשה. זאת, כדי שההתקנה תתבצע באופן מקצועי ובטיחותי ולשם מניעת סכנות מיותרות. עם סניטרוניקס שמש וחשמל תוכלו להיות בטוחים, שההתקנה מתבצעת באופן מקצועי על ידי חשמלאי מוסמך ומנוסה. בנוסף, תוכלו גם להיעזר בו לביצוע התחזוקה השוטפת והכנה לקראת ביקורת של חברת החשמל. תוכלו להיעזר בסניטרונקס גם לביצוע עבודות חשמל רבות אחרות כדוגמת הארקה, תכנון מערכת החשמל, תיקונים שונים ועוד. כל זאת, בזמינות גבוהה ובמקרים דחופים – אפילו של 24 שעות ביממה!

    קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל